Odrastanje uz Internet i medije stvarnost je današnjih generacija, a prvi dječji susreti s ekranima dio su najranijeg djetinjstva.  Nagli razvoj tehnologije odrastanje današnjih generacija čini vremenom iznimnih mogućnosti, ali i brojnih rizika, postavljajući sve veće izazove pred roditelje.

Djetinjstvo je vrijeme kada ekrani najviše mogu utjecati na dječji razvoj, kao i vrijeme izgradnje navika koje će dijete ponijeti u odraslu dob. Ekrane možemo doživjeti kao prijetnju ili kao saveznika u odgoju i poticanju dječjeg razvoja, pri čemu je naša odgovornost oblikovati dječje iskustvo granicama i usmjeravanjem i pripremiti ga za svijet u kojem su ekrani neizostavni dio.

PRAVILA U KORIŠTENJU SUVREMENIH TEHNOLOGIJA?

  Ograničite vrijeme koje dijete provede uz male ekrane prilagodite dobi djeteta.

  Ukoliko je dijete mlađe od dvije godine ekrane u potpunosti izbjegnite, ukoliko je to moguće ili ga svedite na najmanju moguću mjeru.

  Uspostavite zone bez ekrana, npr. za vrijeme obroka, sat vremena prije spavanja i u vrijeme igre.

  Povremeno kao obitelj provedite dan ili nekoliko njih daleko od ekrana.

„Nemojte brinuti jer vas djeca nikada ne slušaju, brinite jer vas uvijek gledaju.“         Robert Fulghum

 

  Uravnotežite vrijeme koje dijete provodi uz ekrane s vremenom provedenim u igri, druženju s prijateljima, crtanjem itd.

  Ukoliko primijetite da dijete zanemaruje sve ostale aktivnosti i obaveze ili da gubi kontrolu nad korištenjem mobitela ili računala dodatno ograničite vrijeme njegovog korištenja.

  Ugasite televizor i druge uređaje kad ih ne koristite.

  Izbjegavajte korištenje ekrana kako biste umirili ili zaokupili djetetovu pažnju. 

 

Vrijeme uz ekrane provodi 79% dvogodišnjaka u Hrvatskoj

Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba (2017)

 

 

  Izbjegavajte sadržaje koji su agresivni, zastrašujući, pretjerano pobuđujući ili na drugi način neprimjereni dobi.

  Razgovarajte s djetetom o sadržajima s kojima se susreće i potaknite ga na promišljanje zašto neki sadržaji nisu primjereni – razvijajte njegovo kritičko mišljenje.

  Kad god je to moguće budite uz dijete i obratite pažnju na sadržaje kojima je izloženo.

  Upoznajte se s aplikacijama koje dijete koristi.

  Pratite online aktivnosti mlađe djece – pregledavajte povijest pretraživanja.

  Ugradite na računala i mobitele programe koji filtriraju ili blokiraju određene sadržaje.

  Pustite djetetu da na trenutak postane stručnjak koji će vam pojasniti neki aspekt korištenja mobitele ili računala – zadržat ćete korak s djetetovim aktivnostima i dobiti priliku za potaknuti razgovor o stvarima koje vas brinu.

  Zajedno provodite vrijeme uz ekrane – pokažite interes i sudjelujte u djetetovim aktivnostima ili razgovarajte o njima, potičući dijete na promišljanje sadržaja i načina korištenja.

  Zajedno s djetetom pretražujte i odabirite sadržaje koji su mu zanimljivi, a ujedno poticajni za njegov razvoj.

  Potaknite dijete na konstruktivne načine provođenja vremena uz ekrane, primjerice dobi primjerene edukativne igre, filmove ili TV emisije.

  Obratite pažnju na preporučena dobna ograničenja aplikacija i izbjegavajte korištenje onih koje nisu namijenjene djeci.

  Njegujte povjerljiv i topao odnos. Kako bi se dijete osjećalo sigurnim obratiti vam se za savjet ili pomoć.

(Iz knjige „Znanost i umjetnost odgoja“, Gordane Buljan Flander i suradnika)

 

Obavijest o rezultatima upisa

RJEŠENJE O UPISU Dječji vrtić VidekBrdovec, Pavla Beluhana 2b Klasa: UP/I 034-05/21-02/01URBROJ: 238/03-05/3-21-1Brdovec, 07.06.2021.      Na temelju članka 1a. Zakona o predškolskom odgoju i

Pročitaj više »

Obavijest roditeljima

Obavijest roditeljima Tijekom srpnja i kolovoza 2021. godine, u centralnom objektu vrtića Videk, Pavla Beluhana 2b, u Brdovcu, izvoditi će se radovi na rekonstrukciji sanitarnih

Pročitaj više »

RUKSAK PUN KULTURE

RUKSAK PUN KULTURE Vrtić Videk  prijavio se za sudjelovanje u projektu Ruksak pun kulture koji provode Ministarstvo kulture i Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH. Cilj

Pročitaj više »