MONTESSORI PROGRAM

Montessori pedagogiju utemeljila je Marija Montessori koja je bila prva žena liječnica u Italiji, a uz liječničku diplomu imala je diplomu iz psihologije, pedagogije i antropologije. Ona je kreirala poseban didaktički materijal ( vježbe ) koje ona naziva ključevi za razumijevanje svijeta ili konkretna apstrakcija. Montessori pedagogija promatra dijete kao cjelinu, to je holistička pedagogija.

Područja programa su:

  • Praktični život ili samostalnost
  • Senzorika, osjetilnost
  • Jezik
  • Matematika
  • Kozmički odgoj ( biologija, botanika, geografija, zemljopis, povijest, odgoj za mir)
  • Umjetnost ( glazba, likovnost, pokret)

Zadaće programa:

  • Osigurati poticajnu okolinu
  • Razvijati samostalnost, samopouzdanje i pozitivnu sliku o sebi kod djeteta predškolske dobi
  • Razvijati usredotočenost
  • Dati djetetu mogućnost da samo uoči i ispravi svoju pogrešku
  • Pratiti razdoblja posebne osjetljivosti kod djece i u skladu s njima raditi individualno s djetetom
  • Razvijati međusobno uvažavanje

Montessori načela ili principi za rad s djecom su:

  • Načelo upijajućeg ili apsorbirajućeg uma
  • Načelo promatranja
  • Načelo radnog instinkta
  • Načelo slobodnog izbora
  • Načelo discipline
  • Načelo osobnog tempa i trajanja rad
  • Načelo ponavljanja
  • Načelo provjere ispravnosti
  • Načelo imitacije
  • Načelo „ Tri stupnja spoznaje “
  • Načelo samostalnosti
  • Načelo izolacije osjetila
  • Načelo mirovanja , tišine
  • Načelo heterogenosti grupe
  • Načelo pripremljene okoline

Montessori program je prikladan za svako dijete, od djece s poteškoćama u razvoju do darovite djece i primjenjuje se u cijelom svijetu .

Pripremila:
Jelena Kosanović Hatvalić,
Montessori odgojiteljica