Iz vrtića u školu

Na oglasnim pločama vrtića sredinom ožujka stavljena je obavijest o upisu djece u prvi razred osnovne škole, što je izazvalo uzbuđenje roditelja, budućih prvašića. Polazak djeteta u školu prijelaz je iz institucije u instituciju, ali i iz jedne razvojne faze u drugu. To je važan korak za dijete i njegove roditelje, za koji mnogi autori drže da može baciti pozitivnu ili negativnu sjenu na cjelokupno školovanje, stoga je  velika odgovornost institucija iz koje izlazi i u koju ulazi. Zadaća vrtića je pripremiti dijete za polazak u školu i stvoriti kod djeteta pozitivnu percepciju škole, a škole da dijete doživi sebe kao dobrodošlog i kompetentnog učenika. Da bi ostvarili ovu zadaću nužna je međusobna suradnja.

Uspješna adaptacija djeteta na novu, izvan obiteljsku sredinu zahtijeva funkcionalnu suradnju stručnjaka i roditelja prije i za vrijeme uvođenja djeteta u novu sredinu (informiranje, stvaranje međusobnog povjerenja itd.) te u pravilu postupno uključivanje u grupu i to uz aktivno uključivanje roditelja. Slične pristupe zahtijeva i pripremanje djeteta za polazak u osnovnu školu s ciljem njegova uspješnijeg prilagođavanja na nove uvjete života. 

              Kako bi djeci i njihovim roditeljima približili školu i proceduru upisa u prvi razred vrtić i škole organiziraju posjete djece, roditelja i odgojitelja osnovnim školama te posjete stručnih timova škola i učitelja vrtiću.

Posjet djece školi ima za cilj približiti djetetu školu kao ugodno mjesto u kojem se događa nešto lijepo i korisno, mjesto učenja, igre i smijeha.

Vrtić Videk surađuje s tri škole koje će na jesen primiti najstarije predškolce, to su OŠ Pavla Belasa, OŠ Ivana Brlić Mažuranić i OŠ Ivana Perkovca. Djeca s odgojiteljicama odlaze u posjet učenicima i učiteljicama. Za to vrijeme stručni tim škole predstavlja roditeljima školu i dogovara proceduru pregleda i upisa u školu te odgovara na pitanja roditelja.

Posjet djece u razred otprilike izgleda ovako:

– Djeca odlaze u posjet prvom ili četvrtom razredu (ovisno o dogovoru sa školom)

– Nakon dobrodošlice sjedaju u školske klupe (uz đake).

– Poklanjaju učenicima i učiteljici pripremljene poklone koje su sami izradili

– Kad su se sva djeca smjestila slijedi međusobno upoznavanje. Učiteljica predstavi razredno odjeljenje, a odgajatelj  odgojnu grupu.

– Svaki učenik pokaže svom prijatelju iz vrtića svoju školsku torbu, knjige, pribor i sl.

– Razred se predstavi sa pripremljenim programom, a onda se predstave predškolci.

– Postavljaju se pitanja, na koja odgovaraju djeca i školarci, a daje se mogućnost i učiteljici i učenicima da postave pitanja o vrtiću.

Nakon posjeta školi odgojitelji s djecom razgovaraju o tome kako su doživjeli posjet školi, kako su se osjećali, o čemu su razmišljali, da li su tako zamišljali školu, što im se najviše dojmilo i sl.

Stručni tim i nastavnicima škole upućuje se poziv da posjete vrtić tj. svoje buduće đake i da ih upoznaju u vrtićkom okruženju.