DIJETE KOJE ČITA POSTAJE ČOVJEK KOJI MISLI

Slikovnica je prvi susret djeteta s ilustracijama i tekstom te prva i najvažnija knjiga u životu djeteta. Aktivnim uključivanjem djece u proces čitanja utječemo na njihov socijalni, kognitivni i emocionalni razvoj.

Kod odabira slikovnice moramo biti pažljivi i sigurni da je primjerena dobi djeteta. Mlađem djetetu treba ponuditi slikovnice bez teksta ili s vrlo malo teksta, s više slika i ilustracija. Predmeti i pojave trebaju biti prikazani što realnije. Kako dijete raste mijenja se i važnost teksta u slikovnici. Starijem djetetu primjerenija je slikovnice s više teksta i manje slika.

Čitanje slikovnica nije samo pripovijedanje već i način kojim dijete dobiva našu pozornost i omogućuje povezanost roditelja i djeteta.

Odgajatelji odgojno-obrazovne skupine Žabice primijetili su pojačan interes pojedine djece za slikovnicu i dramatizaciju zbog čega se odlučuju uključiti u projekt Naša mala knjižnica.

Projekt  Naša mala knjižnica namijenjen je djeci predškolskog i školskog uzrasta koja vole čitati i maštati. Ponudom moderne dječje knjige potiče se djecu na čitanje čime se razvija aktivna čitateljska publika. Uključenjem u projekt dobiva se paket od 6 slikovnica i kreativnu knjižicu za svako dijete. Kreativna knjižica uključuje niz zanimljivih zadataka nastalih na temelju slikovnica iz projekta.

Odgojitelji, nakon čitanja slikovnica, provode različite aktivnosti. Aktivnosti su tematski obrađene kroz interpretaciju, dramatizaciju, učenje moralnih vrijednosti, likovno stvaralaštvo, didaktičke igre, istraživanje i logičke zadatke.

U sobi je formiran čitateljski kutić namijenjen čitanju i druženju koji je, uz pomoć roditelja, obogaćen dodatnim slikovnicama i dječjim enciklopedijama. Kako se projekt razvijao tako je za kutić bilo zainteresirano sve više djece.

U sklopu projekta provedeno je istraživanje čitalačkih navika djece skupine Žabice. Istraživanje je pokazalo da sva djeca iz skupine samostalno odlaze u čitateljski kutić i listaju slikovnice. Češće traže od odgojitelja da im pročita odabranu slikovnicu. Pojedina djeca spontano organiziraju čitanje za prijatelje. Djeca su postala značajno osjetljivija za slikovnice i samostalno pokušavaju zalijepiti oštećenu slikovnicu.

Završetak projekta obilježen je predstavom za roditelje na temu slikovnice “Kako zagrliti ježa” te izložbom u Gradskoj knjižnici Zaprešić na temu “Tisuću ptica”.

 

Odgojiteljica odgojno-obrazovne skupine Žabice
Romana Janković