SMART FESTIVAL

U ožujku se za svu djecu Dječjeg vrtića Videk u područnom objektu Laduč održao SMART festival. Odgojiteljice i stručne suradnice osmislile su niz SMART aktivnosti: STEM aktivnosti, eksperimente, aktivnosti konstruiranja, optičke iluzije, zanimljivu potragu za blagom, smart games, te rebuse, križaljke, igre asocijacije i zagonetke. Aktivnosti su se provodile po svim unutarnjim i vanjskim prostorima vrtića, a velika Potraga za blagom prostirala se po cijelom vrtićkom igralištu. Djeca su dobila kartu pomoću koje su tražila dijelove dinosaura kojeg su na kraju trebali složiti.

Pojam STEM dolazi iz engleskog jezika, a obuhvaća sljedeća područja: znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. To je pristup obrazovanju u kojem se isprepliću navedena područja koja doprinose razvoju kreativnosti, analitičkog i kritičkog mišljenja, sposobnosti rješavanja problema. Neke od STEM aktivnosti bile su: izrada Newtonovog njihala, izrada katapulta, izrada robotske ruke.

Eksperimenti koji su bili ponuđeni – lava lampa, duga, ples kukuruza – kod djece su izazvali velik interes. Pokusi su bili vrlo inspirativni, zanimljivi i zabavni.

U aktivnostima konstruiranja djeca su pomoću špatula, kvačica, pik trake, čaša, štapića  konstruirala most, gradila toranj i kuću. U tome su im pomagali roditelji, bio je to pravi timski rad.

Na kraju festivala svako dijete je dobilo svoju diploma zastavicu kao zahvalu i potvrdu za sudjelovanje.

Ovim festivalom željeli smo osvijestiti i potaknuti interdisciplinarni način učenja te ponuditi djeci i njihovim roditeljima stvarna i relevantna iskustva i učenje putem rješavanja realnih problema. Integracijom različitih akademskih disciplina željeli smo pokazati djeci da pronalaženje rješenja za privlačne i smislene probleme zahtijeva znanja i vještine iz različitih područja koja su međusobno povezana i isprepletena, ponuditi ima zadatke i izazove koji im nisu dosadni, već su zasnovani na problemima i projektima.

Ovakav način učenja potiče kod djece kritičko i kreativno mišljenje, sposobnost sagledavanja i predlaganja rješenja za probleme kroz više pristupa, povezivanje pojmova i rješavanje problema, razvoj mašte i kreativnosti te ukratko razvoj vještina koje su djetetu potrebne za život. Potičući djecu da postavljaju pitanja, surađuju, rješavaju probleme, razmišljaju kreativno, istražuju i testiraju rješenja na probleme te otkrivaju nove načine kako nešto uraditi, razvijamo vještine kritičkog razmišljanja te njegujemo ljubav prema učenju.