ERASMUS+ projekt: ISTANBUL, Turska 01.09.-05.09.2025.

Prva mobilnost pod nazivom OUTDOOR LEARNING: TIME TO EXPLORE odvijala se u Turskoj u periodu od 01.09. – 05.09.2025. i na njoj su prisustvovale odgojiteljica savjetnica Nives Božić i odgojiteljica Romana Janković. Edukacija se provodila u vladinom uredu u Istanbulu – Ravnateljstvo za nacionalno obrazovanje Sisli. Organizator mobilnosti je DERMEN- ERASMUS COURSES , a voditeljica edukacije je prof. engleskog jezika Gulden

Radionica započinje igrama upoznavanja. Nakon toga slijedi predstavljanje sudionika i zemlje iz koje dolaze. Voditeljica Gulden održava prezentaciju o vještinama koje su potrebne odgojiteljima i učiteljima u 21. stoljeću.

Upoznajemo se i koristimo digitalni alat Padlet, na kojem pišemo svoja mišljenja o važnim vještinama. Također su nam predstavljeni još neki alati i aplikacije koje mogu olakšati rad. a djecu zainteresirati za učenje i nove teme. Prof.

Gulden zatim drži predavanje o tome što je potrebno razvijati kod djece, s naglaskom na kritičko mišljenje, suradnju i kreativnost. Drugi dan nastavljamo sa izlaganjem o vještinama nužnim u odgoju i obrazovanju 21. stoljeća,

Naglašena je važnost da odgojitelji i učitelji komuniciraju, razumiju i usmjeravaju djecu, što zahtijeva znanje o informacijama, medijima i tehnologiji, te spremnost na praćenje promjena. Zatim je predstavljena treća kategorija – životne vještine, ključne za osobni razvoj djeteta. Treći dan govorimo o važnosti igre na otvorenom. Igra na otvorenom ovisi o mnogim

čimbenicima poput vremena, kulture, sigurnosti i dostupnosti prostora. Boravak u prirodi ima brojne pozitivne učinke – smanjuje stres, potiče pozitivne emocije, vitalnost i zdravlje te jača imunitet. Vanjske aktivnosti potiču djecu na

istraživanje, korištenje prirodnih materijala i razvoj odgovornosti prema okolišu. Istraživanja pokazuju da djeca više vole prirodne resurse od kupljenih igračaka.

Uloga odgojitelja ključna je u poticanju i usmjeravanju dječjeg interesa za prirodu, što zahtijeva razvijanje njihovih vještina i povjerenja u djecu i suradnike. Nakon predavanja imali smo radionicu sa prirodnim materijalima koje smo prikupili iz okoliša. Četvrti dan smo posjetili lokalni vrtić Tijekom

posjeta lokalnom državnom vrtiću, dočekali su nas ravnateljica i odgojitelji koji su nas upoznali s organizacijom rada i svakodnevnim aktivnostima djece. U zajednici djeluju i vrtići koji su u sklopu osnovnih škola, što olakšava prijelaz

djece iz vrtića u školu. Boravak djece u vrtiću može biti poludnevni, do 13 sati, ili cjelodnevni, do 16 sati, dok privatni vrtići nude fleksibilnije vrijeme boravka

prilagođeno roditeljima. Djeca u vrtić mogu krenuti s tri godine. Peti dan smo bili u posjetu arheološkom muzeju. Tijekom posjeta Arheološkom muzeju, profesorica nam je predstavila niz edukativnih i zabavnih aktivnosti koje se

mogu provoditi s djecom. Kroz igru i istraživanje, djeca razvijaju znatiželju, maštu i interes za kulturnu baštinu. Nakon odrađenih aktivnosti prof. Gulden dodijelila nam je diplome o uspješno završenoj edukaciji „ CERTIFICATE OF ATTENDANCE“, „OUTDOOR LEARNING: TIME TO EXPLORE“

Odgojiteljica savjetnica NIVES BOŽIĆ

Odgojiteljica ROMANA JANKOVIĆ